Profileringsartikler kan være så mangt. Det som de aller fleste først og fremst tenker på er nok sånt som kulepenner og nøkkelknipper. Men når alt kommer til alt er det nesten ikke grenser for hva som kan brukes i forbindelse med profileringen av en bedrift, kommune eller for eksempel en event, som en rockekonsert, utstilling eller et idrettsarrangement. Flaskeåpnere, ballonger, vannflasker, kopper, multiskjerf, refleksbrikker, boksåpnere og drops. Utvalget er mildest talt overveldende og det står mange leverandører klare til å levere for konkurransen på dette markedet er tøff.

Ikke alltid så lett å finne rett artikkel til rett formål

Utfordringen når det gjelder artikler som dette er å finne den artikkel som en mener er best skikket til å formidle bedriftens budskap. Her lønner det seg å gjøre en skikkelig analyse og det er naturligvis en oppgave som vi som leverandører mer enn gjerne bistår med. Sammen med kunden bruker vi vår erfaring og kreativitet for å nå de beste løsningene. Er for eksempel ofte en fordel at det er en sammenheng mellom den artikkelen og den virksomhet som skal profileres. For et idrettslag kan det være logisk å profilere seg ved hjelp av en vannflaske eller et svettebånd, mens det for et bryggeri vil være relevant å velge en flaskeåpner med bedriftens logo på.

En tid for alt

Men her som overalt ellers er det en tid for alt. Tiden for lightere, askebegre og fyrstikkmapper er for eksempel forbi. Selv om de var veldig populære som profileringsartikler for et par tiår siden, så er det nok ikke mange bedrifter med respekt for seg selv som ønsker å bli forbundet med røyk og tobakk. Seddelklyper var også populære en gang i tiden, men av naturlige årsaker ikke på langt nær så hot ettersom kontanter for de aller fleste for lengst er byttet ut med kort og vipps.